3x tips voor het maken van de perfecte menukaart
278
single,single-post,postid-278,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

3 tips voor de perfecte menukaart

Menumonkey-webdesign-menukaart-fotografie-restaurants-horeca

3 tips voor de perfecte menukaart

De menukaart; een belangrijk communicatiemiddel om je gasten te informeren over het assortiment van jouw restaurant. Maar hoeveel invloed heeft de menukaart eigenlijk op de keuze van jouw gasten? En hoe kan je deze keuze beïnvloeden? In dit artikel vind je 3 tips waar je als restauranthouder je voordeel mee kan doen.

Dure gerechten in een kader plaatsen

De meest kostbare gerechten uit jouw assortiment zou je in een kader moeten plaatsen. Waarom? Onze ogen zijn gewend het eerst te kijken naar teksten die omlijnd/in een kader staan. Nog beter is als deze teksten vet gedrukt zijn. Tevens lijken alle gerechten die in de buurt staan van dit gerecht een goede deal. Om deze reden moet je jouw gerechten met de beste winstmarge hier plaatsen.

Gebruik culinaire termen

Je kan jouw gasten extra nieuwsgierig maken naar gerechten, door culinaire termen in de omschrijving te gebruiken. Dit zorgt er namelijk voor dat de gast sneller in gesprek raakt met de ober, en dat zorgt weer voor een betere beleving bij de gast. Ook zal de gast geneigd zijn sneller te bestellen.

Pas de opmaak van je prijzen aan

De prijzen kun je beste gecentreerd weergeven en haal het euro-teken weg. Als ze onder elkaar in een kolom staan kiezen we namelijk al gauw de goedkopere optie. Je kan de prijs ook in een kleiner lettertype zetten en bijvoorbeeld het aantal calorieën prominent laten zien. De gast kiest dan niet meer aan de hand van de prijs, maar gebaseerd op hoe gezond het is.

Nog een feitje: gasten bestellen zelden het duurste gerecht op de menukaart, ook niet het goedkoopste. Dus zet een aardige wijn met een goede marge als één na goedkoopste op de kaart. Grote kans dat die dan het vaakst wordt besteld.

Geen reactie's

Geef een reactie